Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
    Ktoś wiercił obudowę i zakładał korki? Ma ktoś przetestowane które dobrze trzymają i są szczelne?
    Nie ma sensu tego robić bo korki musza być owszem szczelne ale system odprowadzania gazów elektrolizy jest inaczej skalibrowany w hermetycznych akumulatorach. Ponadto otworzenie i dekompresja zmienia charaktertstyke -nie warto za dużo skutków ubocznych połączonych z ryzykiem.

    Rzadko poziom elektrolitu spada do poziomu kratki przeważnie tam jest taki nadmiar ze w całym cyklu poziom nie spadnie do kratek (chyba ze akumulator był przeładowywany)

    lepiej podładować bardzo dobra ładowarka - jeśli nie odpowiada -utylizacja

    Komentarz

    • Sony
      Rider
      • 2015
      • 342
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      Taka mała moja ciekawostka.
      W grudniu 2016 r. zainstalowałem w aucie nowy aku, a 7 letni ori VARTA 44 Ah w stanie naładowanym odstawiłem do piwnicy. 3 tygodnie temu wyjąłem aku z auta dla profilaktycznego podładowania w domu, a do auta wstawiłem tenże stary ori. Przez okres ponad rok aku ori stał i nie był doładowywany, ale miał jeszcze 12,4 V na bolcach (sprawdziłem przed wyjęciem z piwnicy). Przed zainstalowaniem ori ładował się 7 godzin w domu (ładowarka z Lidla) i o dziwo działa, przeżył też w aucie ostatnie nocne mrozy -8 i -11 st.C. Auto parkowane pod chmurką odpala nadal wielokrotnie w ciągu dnia i używane jest w mieście. Skoro jest już zamontowany i działa, to z czystej ciekawości chcę zobaczyć jak długo ori będzie w stanie sprawnie uruchamiać auto (w bagażniku mam kable na wszelki wypadek).

      Komentarz

      • pedros
        RS
        • 2009
        • 1958
        • Volkswagen
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        Bo to są bdb akumulatory - sam mam z 2006 r 61Ah ... do dzisiaj działa a siedział już w niejednym aucie. Jest znacznie cięższy niż inne odpowiedniki aftermarketowe. Owszem napiecie spoczynkowe już ma niższe 12.55 średnio ale jeszcze żyje

        Komentarz

        • Sony
          Rider
          • 2015
          • 342
          • Octavia II (1Z3)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          Prądu wystarczyło na sprawne uruchamianie auta przez 3 tygodnie przy jeździe typowo miejskiej.

          pedros - zastanawiam się czy i jak można jeszcze reanimować ten ORI (na zapas), bez oczywiście zabawy w wymianę elektrolitu. Czy pomogłoby np. rozładowanie aku żarówką (teraz jest naładowany i ma 12,74 V) i ponowne naładowanie prostownikiem z żarówką włączoną w szereg celem ewentualnego obniżenia prądu ładowania. Mam teraz tylko prostownik z Lidla.

          Komentarz

          • Sebastian_M26
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1823
            • Superb II (3T4)

            U mnie org banner 74ah się skończył po 4 latach, jeszcze trochę go uzywałem do oświetlenia ale to był koniec. Więcej już trzyma centra futura od tego super ori... normalnie jak druga fabryka twixa
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz

            • pedros
              RS
              • 2009
              • 1958
              • Volkswagen
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
              Prądu wystarczyło na sprawne uruchamianie auta przez 3 tygodnie przy jeździe typowo miejskiej.

              pedros - zastanawiam się czy i jak można jeszcze reanimować ten ORI (na zapas), bez oczywiście zabawy w wymianę elektrolitu. Czy pomogłoby np. rozładowanie aku żarówką (teraz jest naładowany i ma 12,74 V) i ponowne naładowanie prostownikiem z żarówką włączoną w szereg celem ewentualnego obniżenia prądu ładowania. Mam teraz tylko prostownik z Lidla.
              Ori jest w technologii wapniowej czyli trzeba mu zapodać 16v. Zależy co jest przyczyna słabej kondycji czy splynieta masa czy permanentne niedoładowanie. Strzel mi kuracje voltową najwyżej będziesz miał drugi bdb akumulator

              oczywiscie prostownik transformatorowy lub ładowarka umożliwiająca lądowanie z podniesionym napięciem.

              Komentarz

              • Sony
                Rider
                • 2015
                • 342
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                Ori jest w technologii wapniowej czyli trzeba mu zapodać 16v. Zależy co jest przyczyna słabej kondycji czy splynieta masa czy permanentne niedoładowanie. Strzel mi kuracje voltową najwyżej będziesz miał drugi bdb akumulator

                oczywiscie prostownik transformatorowy lub ładowarka umożliwiająca lądowanie z podniesionym napięciem.
                OK. Zobaczę zatem klarowność elektrolitu pod korkami. Jeśli jest w miarę czysto to raczej jest sens próbować z wyższym napięciem, a jeśli będzie mętnie - to raczej spłynęła masa ?

                Komentarz

                • endryu
                  RS
                  • 2006
                  • 3777
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis

                  OK. Zobaczę zatem klarowność elektrolitu pod korkami. Jeśli jest w miarę czysto to raczej jest sens próbować z wyższym napięciem, a jeśli będzie mętnie - to raczej spłynęła masa ?
                  W stanie jałowym będzie klarowny. Czy tak czy siak podłącz transformatorowy prostownik i niech pyrka sobie po wcześniejszym ustawieniu prądu nie więcej jak 1/10. Mniej lepiej, ale długie ładowanie. Powyżej 16V nawet 16,5-16,8V kontrola areometrem...
                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                  =================================================

                  Komentarz

                  • Sony
                    Rider
                    • 2015
                    • 342
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    Dzięki, już podłączony.

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis

                      OK. Zobaczę zatem klarowność elektrolitu pod korkami. Jeśli jest w miarę czysto to raczej jest sens próbować z wyższym napięciem, a jeśli będzie mętnie - to raczej spłynęła masa ?
                      Po ładowaniu zawsze jest mętnie przed powinno być klarownie a jak jest brązowo to po temacie

                      Komentarz

                      • Sony
                        Rider
                        • 2015
                        • 342
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Od ok. 2-2,5 godz. w trakcie ładowania mam 15 -15,2V i spadek natężenia z 1 A do ok. 0,6-0,5 A. Ładowarką jaką dysponuję (marketowa - transformatorowa) raczej nie jestem w stanie podnieść bardziej napięcia ładowania, a prąd może jeszcze spadać do ok. 0,2 A. Wcześniej aku był naładowany ładowarką z Lidla - tu w końcowej fazie prąd spadł bezpośrednio z 0,78 A do 0,05 A i FULL.

                        Komentarz

                        • pedros
                          RS
                          • 2009
                          • 1958
                          • Volkswagen
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          Musi przekroczyć 16v

                          Komentarz

                          • vaz
                            Elegance
                            • 2010
                            • 799
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            Mój fabryczny akumulator Varta po prawie 8 latach wykazuje oznaki starości, po naładowaniu nie utrzymuje znamionowego napięcia po 2 dniach postoju auta, przy odpalaniu napięcie spada poniżej poniżej 10V. Zdecydowałem się na jego wymianę nie czekając na poranną niespodziankę i kupiłem nowy AutoPart Galaxy Gold 82Ah wyprodukowany w styczniu br. bo dobrze wypadał w testach i ma odkręcane korki.I tu taka ciekawostka: napięcie spoczynkowe ma 12,79V więc w normie ale podłączyłem go pod prostownik z Lidla, który od kilku godzin go ładuje a napięcie stoi na 13,55V i nie idzie wyżej.
                            Antyfotoradar Valentine1
                            Harry II Classic+Sirio ML145

                            Komentarz

                            • robertowicz
                              Drive
                              • 2016
                              • 97

                              Miałem już tak z tym Lidlowskim ze stawał w tych okolicach

                              Komentarz

                              • vaz
                                Elegance
                                • 2010
                                • 799
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                Edycja: kontrolowałem napięcie multimetrem, naładował do 14,5V, zaświeciła się zielona dioda . Trwało to około 7h. Potrzebna była cierpliwość. Z drugiej strony zadaję sobie pytanie dlaczego fabrycznie nowy akumulator ze stycznia br. potrafił przyjąć jeszcze taki ładunek?
                                Antyfotoradar Valentine1
                                Harry II Classic+Sirio ML145

                                Komentarz

                                • obrus
                                  Elegance
                                  • 2011
                                  • 783
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Jak sięgam pamięcią, w skodzie zawsze długo mi podładowywało akumulator. Codziennie robię trasę do pracy ok. 25 km i podładowując go lidlowskim prostownikiem 5A trwa to kilka godzin. Raz po kilkugodzinnej trasie też się długo ładował. Wg VCDS napięcie podczas pracy silnika wynosi max 13,8V, wg miernika nie przekracza 14V, może temu akumulator przyjmuje jeszcze część energii.

                                  Komentarz

                                  • aronus
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 643
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Zamieszczone przez obrus Zobacz wpis
                                    Jak sięgam pamięcią, w skodzie zawsze długo mi podładowywało akumulator. Codziennie robię trasę do pracy ok. 25 km i podładowując go lidlowskim prostownikiem 5A trwa to kilka godzin. Raz po kilkugodzinnej trasie też się długo ładował. Wg VCDS napięcie podczas pracy silnika wynosi max 13,8V, wg miernika nie przekracza 14V, może temu akumulator przyjmuje jeszcze część energii.
                                    Jak miałem niedoładowany akumulator to napięcie podczas pracy silnika też miałem 13,8V. Po porządnym naładowaniu akumulatora ładowanie mam13,8-14,4V, najczęściej powyżej 14V. Podładowanie lidlowskim prostownikiem trwa u mnie pół godziny i jest full, także może masz nie do końca sprawny akumulator.
                                    Ostatnio edytowany przez aronus; 4183.

                                    Komentarz

                                    • vaz
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 799
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      Poprzedni fabryczny akumulator doładowywałem okresowo prostownikiem z Lidla lub czasem prostownikiem transformatorowym. Im ten akumulator był starszy tym krócej trwało ładowanie oboma prostownikami a w przypadku transformatorowego dość szybko dochodziło do gazowania elektrolitu. Najpewniej z biegiem czasu następowała stopniowa utrata rzeczywistej pojemności akumulatora stąd skracał się czas ładowania tym samym prądem do napięcia 14,5V lub 16V w zależności od prostownika.
                                      Sprawdziłem napięcie ładowania po wymianie akumulatora i przy włączonych wszystkich odbiornikach (światła drogowe/grzanie tylnej szyby itd) przy obrotach 2000 rpm jest 14,3V.
                                      Odnośnie pytania które zadałem kilka postów wyżej dlaczego nowy akumulator był w stanie jeszcze przyjąć ładunek elektryczny z zewnątrz; odpowiedź związana jest chyba z technologią produkcji akumulatora w której akumulatory najpierw są kilkukrotnie zalewane elektrolitem, potem ładowane a na koniec obciążane dużym prądem w procesie kontroli jakości. I najpewniej wtedy dochodzi do utraty ładunku elektrycznego, którego uzupełnianie małym prądem w odniesieniu do dużej pojemności znamionowej akumulatora trwa tak długo.
                                      Ostatnio edytowany przez vaz; 12363.
                                      Antyfotoradar Valentine1
                                      Harry II Classic+Sirio ML145

                                      Komentarz

                                      • vaz
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 799
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        j/w...
                                        Antyfotoradar Valentine1
                                        Harry II Classic+Sirio ML145

                                        Komentarz

                                        • obrus
                                          Elegance
                                          • 2011
                                          • 783
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Zamieszczone przez aronus Zobacz wpis
                                          Jak miałem niedoładowany akumulator to napięcie podczas pracy silnika też miałem 13,8V. Po porządnym naładowaniu akumulatora ładowanie mam13,8-14,4V, najczęściej powyżej 14V. Podładowanie lidlowskim prostownikiem trwa u mnie pół godziny i jest full, także może masz nie do końca sprawny akumulator.
                                          Mam nowy akumulator, w technologi EFB - Moll 64Ah. Zarówno on jak i stara Varta potrzebowały tych kilku godzin doładowania.

                                          Komentarz

                                          • pedros
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1958
                                            • Volkswagen
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            Podobno technologia EFB ma się dobrze i będzie rozwijana w przeciwieństwie do AGM która osiągnęła swój sufit technologiczny.

                                            Komentarz

                                            • modoc007
                                              Ambiente
                                              • 2017
                                              • 122
                                              • Octavia IV combi (NX5)
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Polecam wszystkim Tuborga EFB 60A. Bardzo dobrze działa. Samochód odpala za pierwszym razem. Byłem nawet w weekend w Hajnówce i tam też przy tak niskich temperaturach zero problemu. Jestem miło zaskoczony.

                                              Komentarz

                                              • aronus
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 643
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Też polecam Tuborga, czyli akumulator polskiego producenta AutoPart . Mam go od trzech lat w tym dwa razy przez chińskie radio tak go wyładowałem, że nawet kontrolki się nie świeciły. Auto dwa razy było odpalane z kabli od drugiego auta i ładowane na początku alternatorem, czyli akumulator dostał na prawdę niezłe baty. W sobotę sprawdzałem gęstość elektrolitu aerometrem oraz napięcie i akumulator jest w bardzo dobrej kondycji. Dzisiaj przy minus 11 nie było najmniejszych problemów z odpaleniem auta. Z tym, że po moich przejściach jestem trochę przewrażliwiony i jak tylko mam okazję, czyli gdzieś tak raz w miesiącu podładowuje akumulator ładowarką z Lidla.

                                                Komentarz

                                                • Nurek
                                                  Ambiente
                                                  • 2014
                                                  • 146
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Zamieszczone przez aronus Zobacz wpis
                                                  ....Z tym, że po moich przejściach jestem trochę przewrażliwiony i jak tylko mam okazję, czyli gdzieś tak raz w miesiącu podładowuje akumulator ładowarką z Lidla.
                                                  Czy ładujesz akumulator, który siedzi w samochodzie czy wyjmujesz akumulator z auta?
                                                  Garbus jest zawsze uśmiechnięty

                                                  Komentarz

                                                  • pedros
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1958
                                                    • Volkswagen
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                    Zamieszczone przez aronus Zobacz wpis

                                                    Z tym, że po moich przejściach jestem trochę przewrażliwiony i jak tylko mam okazję, czyli gdzieś tak raz w miesiącu podładowuje akumulator ładowarką z Lidla.
                                                    Popieram. Bo nie ma jak strzal z alternatora 80A na dzień dobry rano na mrozie.

                                                    Jak podładowany to nie ma takiego bólu. To dobry nawyk i odpłaci się bezproblemowa praca.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...